2010. október 9., szombat

Életjel

Egy hétnyi betegeskedés és többszáz liter gyógytea után úgy tűnik lassan visszatérek az élők sorába. Rég voltam már ilyen beteg és hát elég rosszul viseltem... Azt meg főleg, hogy sem erőm sem kedvem (!) nem volt alkotni.
De ma már jobb volt, úgyhogy megmutatom a legújabb szettem, egy olyat amit még nem mutattam és azt is, mit sütöttem.

Egy újabb őszi összeállítással készültem el, megy a Meskára.


Ezt a szettet pedig még korábban készítettem Schall Esztinek.

És mutatok egy sütit is, amit nagyon szeretünk, mert egyszerű és finom: ő a Santiago torta avagy a Tarta de Santiago (amit volt szerencsénk eredetiben is megkóstolni a Camino során).
Itt a recept, ha esetleg kipróbálnátok:
25 dkg darált mandula
25 dkg cukor
3 tojás
17,5 dkg liszt
125 ml tej
125 g margarin
1 citrom reszelt héja
A tészta összeállításához nem szükséges robotgép, egy tálban simán kanállal összekavarhatjuk a hozzávalókat a következő sorrendben: Először a darált mandulához hozzáadjuk a felolvasztott margarint. Majd jöhet a cukor, a 3 tojás, a liszt és a tej, mindet egyenként jól belekeverve. A végén még belereszeljük a citromhéjat, majd kikent pite formában, 180 fokon megsütjük. Sajnos nem néztem mennyi ideig, de addig amíg kicsit megpirul a teteje. Ha kész, megszórjuk porcukorral.

Nincsenek megjegyzések: